9000110529 |
Edició i comunicació digital |
2017-2018 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
17/10/2017 - 28/2/2018 (45 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Àrea de Cultura Digital
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
EDIG Edició i comunicació digital
|
| |
Inscripció |
12/09/2017 - 26/09/2017 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Curs telemàtic d'autoformació tipus MOOC: autoformació basada en la reflexió i la col·laboració entre els participants
Té l'objectiu de crear i editar material multimèdia a partir d'eines digitals que facilitin i enriqueixin el treball a l'aula i el treball per projectes.
Amb aquest curs els participants han d'obtenir les competències digitals adients per a engrescar als alumnes a crear i publicar material multimèdia.
A cada mòdul, es tractarà un aspecte: creació i publicació de text digital, imatge, àudio i vídeo amb les diferents aplicacions o programes disponibles per a l'edició i publicació.
Les tasques que es generin als mòduls s'inclouran en un blog de formació de XtecBlocs, que evidenciï el treball aportat i de forma transversal es durà a terme un projecte que englobi tots els aspectes treballats durant el curs.
El projecte serà un llibre digital multimèdia (lligat amb el treball a l’aula d’un projecte, àrea, temàtica...) que inclogui tasques de text, imatge, àudio i v
|
| |
Objectius |
-Promoure l'ús de les TAC a les aules.
-Desenvolupar estratègies de treball en línia.
-Utilitzar estratègies per desenvolupar la competència digital i comunicativa de la pròpia comunitat educativa.
-Conèixer recursos i eines digitals que enriqueixin els projectes i els aprenentatges dels alumnes.
-Promoure diferents canals de comunicació que permetin la personalització de l’aprenentatge i l’atenció a la diversitat de l'alumnat.
-Adquirir les destresses i la seguretat per a crear, editar i publicar material multimèdia amb els alumnes.
-Crear i gestionar un blog on publicar els continguts treballats, així com l'elaboració d'un llibre digital multimèdia.
|
| |
Continguts |
Els cinc mòduls que configuren el curs giren al voltant d'elaborar una proposta didàctica de qualitat que englobi la creació, edició i publicació de materials i elements multimèdia que afavoreixin l'aprenentatge i la creativitat entre l'alumnat.
Mòdul 0: Punt de partida del projecte
Mòdul 1: Creació, edició i publicació de text
Mòdul 2: Creació, edició i publicació d'imatge
Mòdul 3: Creació, edició i publicació d'àudio
Mòdul 4: Creació, edició i publicació de vídeo
Mòdul 5: Avaluació i lliurament del projecte
|
| |
Avaluació |
El Pla d'avaluació contempla:
Mòdul 0: Conèixer les possibilitats comunicatives d’un blog i anàlisi del propi context d'aula per tal de dissenyar el punt de partida del projecte.
Mòdul 1: Investigar diversos formats d’edició i publicació textual que permetin anar definint els objectius del projecte.
Mòdul 2: Creació i publicació de continguts gràfics relacionats amb el projecte.
Mòdul 3: Establir metodologies actives que combinin materials audiovisuals.
Mòdul 4: Dissenyar activitats on l’alumnat elabori material multimèdia.
Mòdul 5: Presentar un projecte, a través del blog, que promogui la participació de l’alumnat amb l’ús de diverses eines d’edició i publicació de continguts digitals, així com la comunicació amb la comunitat educativa.
Participar en la coavaluació de les activitats dels mòduls
|
| |
Requisits de certificació |
Avaluació positiva de totes les tasques encomanades a cada mòdul (100% de les activitats).
Avaluació positiva del projecte per implementar a l'aula.
Participació activa als fòrums.
Respondre el qüestionari de satisfacció.
|
| |
Persones destinatàries |
Adreçat al professorat de qualsevol nivell educatiu que té un domini bàsic de les eines informàtiques.
|
| |
E-mail |
formaciotac@xtec.cat
|
| |
|
|